Indflytningsprocedure
Når du har underskrevet kontrakten, sendt den og betalt første rate, er du klar til at aftale indflytningsmøde med vores studenterhjælp. Dette skal ske senest 2 uger, før du ønsker at flytte ind. I skal aftale dato og tidspunkt.
På ankomstdagen vil du få udleveret nøgler og adgangskort. Du vil se dit værelse samt få en rundvisning på kollegiets fælleslokaler og få mulighed for at hente eventuelle møbler du vil låne af kollegiet (seng, skrivebord, stol, skrivebordslampe). Du vil også blive tilmeldt vores Facebook-gruppe og messenger-grupper. Vi opfordrer dig til at bruge lidt tid på vores hjemmeside, hvor alle informationer om livet på Fortunkollegiet vil fremgå
Udflytningsprocedure
Lejemålet skal opsiges til ultimo måneden, mindst 3 måneder før du ønsker at fraflytte.
Du skal være fraflyttet minimum 14 dage før opsigelsesdagen, så værelset kan blive klargjort til udlejning. Det betyder, at du betaler husleje minimum 14 dage efter du er fraflyttet – uanset om der skal udføres arbejde i lejemålet eller ej.
Hvis du ønsker det, vil vi forsøge at genudleje dit værelse inden opsigelsesdagen. Du skal stadig fraflytte 14 dage inden opsigelsesdagen.
Vigtigt – Husk at:
Kontakte administration på mail og oplys datoer for fraflytning samt dine bankkontooplysninger.
Kontakte service for besigtigelse af lokalet. Rummet behøver ikke at være tomt. Bemærk, at hvis du ikke kontakter service, kan det påvirke betalingen af dit depositum.
Når du har opsagt dit værelse har Fortunkollegiet ret til at besigtige dit værelse, inden du er fraflyttet. Du vil blive kontaktet, så vi kan aftale tidspunkt.
Nå du forlader kollegiet permanent, skal du aflevere nøgler og nøglekort i studentermedhjælperens postkasse med tydelig angivelse af navn og værelsesnummer.
Administrationen skal godkende din udflytningsdato.
Værelset
Skal være tømt for personlige ejendele.
Skal være tømt for personlige ejendele og efterladt rydeligt. Sørg for at der ikke er lim, tape, pletter o. lign. på vægge. Vasken på selve værelset skal være grundigt rengjort, indvendigt og udvendigt. Hvis du er i tvivl kontakt studentermedhjælpen.
Ved fraflytning fratrækkes beløb fra depositum til professionel rengøring af værelse samt af toilet og bad, kr. 1650.
Ved fraflytning efterses værelset for mislighold og skader.
Ved fraflytning skal samtlige nøgler afleveres i studentermedhjælpens postkasse.
Du kan forvente at modtage dit depositum i løbet af 2 uger efter opsigelsesdagen med minder der er forhold, hvor du skal have yderligere nedsat depositum.
Bad og toilet
Skal være tømt for personlige ejendele.
Rengør den lille entre foran din dør grundigt.
Køkken
Efterlad din hylde i køleskabet tom og rengjort. Samme gælder hylderne i dit køkkenskab. Tøm fryseren, hvis du har brugt denne.
VaskeApp
På Fortunkollegiet benytter vi appWash. Ved fraflytning kan du afslutte din konto i app en og dermed få evt. restbeløb retur. Har du spørgsmål kontakt vores studentermedhjælper.
Klager
Hvis du er utilfreds med et værelsessyn eller en flytteopgørelse skal du kontakte Fortunkollegiets administration pr. mail.
Efter modtagelsen af din klage vil Fortunkollegiet behandle sagen. Når sagen er færdigbehandlet vil Fortunkollegiet pr. mail informere dig om sagens afgørelse, samt give dig en forklaring på det/de forhold, som du klager over.
